مقدمه

اینستاگرام یکی از پر بازدید ترین شبکه های مجازی است که قابلیت اشتراک‌ گذاری رایگان عکس و ویدیو رو داره و با سیستم عامل های اندروید و ios در دسترس ما ها هستند. افراد می‌ تونن عکس‌ها یا ویدیوهای خودشون رو تو این فضا آپلود کنن و اون ها رو با دنبال ‌کننده های خودشون یا با دوستانشون به اشتراک بزارن. همچنین می‌توانند پست‌ها و استوری هایی را که دوستانشان در اینستگرام به اشتراک گذاشته ‌اند را مشاهده کنند، درباره آن نظر بدهند و لایک کنند. بنابراین همونطور که می دونید اینستاگرام ابزار های فوق العاده ای رو داره که این این برنامه رو جذاب کرده. پس به همین دلیل ما تو این مقاله با مشاهده اینستاگرام در یک نگاه خدمت شما هستیم و می خوایم شما رو با ابزار های فوق العاده تلگرام آشنا کنیم.

آشنایی با اینستاگرام

اینستاگرام حدوداً با 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه و بیشتر از 500 میلیون کاربر فعال روزانه، از سال 2010 که راه اندازی شد تا الان، پیشرفت های زیادی رو داشته و مداوم در حال رشد بوده و کسب و کار های زیادی تو اون رونق گرفته. از طرف خیلی از مارک های برتر جهان ثابت شده که اینستاگرام به خاطر ابزار ها و قابلیت های زیادی که داره، تولید و فروش محصولات تو اون به راحتی انجام میشه. به خاطر همین ما اینجا می خوایم شما را با چند تا از بهترین ابزار های اینستاگرام آشنا کنیم و همونطور که تو بالا گفتیم اینستاگرام رو در یک نگاه بررسی کنیم.

#1 اینستاگرام در یک نگاه : استوری

همونطور که می دونید استوری اینستاگرام فقط به مدت 24 ساعت در دسترسه است و بعد از اون هم از بین میره، مگه اینکه بخوایم اون رو تو قسمت تاریخچه صفحه خودمون نگه داری کنیم.
این روزا یکی از جذاب ترین قسمت های اینستاگرام داستان ها یا همون استوریه که محبوبیت بالایی هم داره. استوری ها میتونند تو کار درآمدزایی شما هم خیلی موثر باشن. ویو های استوری اینستاگرام در واقع همون تعداد افراد بازدید کننده حساب شماست. حالا اگه کاربرا از محتوای استوری های شما خوششون بیاد، شما رو فالو میکنن و این موضوع باعث میشه تا اون بازدید کننده ها به علاقه مندان پیج شما بشن و داستان های شما رو برای همدیگره ارسال کنن. شما اول باید تلاش کنین تا ویو استوری های خودتون رو بالا ببرین تا مارک ها در عوض تبلیغ محصولشون به شما پول بدن.

اینستاگرام در یک نگاه

#2 اینستاگرام در یک نگاه : لایک اینستگرام

مقدار فعالیت شما تو اینستگرام، همون مقدار نتیجه رو بهتون هدیه میده، هر چه قدر که نظر دنبال کننده هاتون رو جلب کنین تعداد لایک هاتون بیشتر میشه. و همونطور که می دونید اگه تعداد لایک هاتون زیاد بشه شما به یک صفحه معتبر تو اینستاگرام تبدیل میشین.

#3 اینستاگرام در یک نگاه : اهمیت کامنت

در واقع، اینستاگرام پست‌ها رو رتبه ‌بندی میکنه و اون صفحه هایی رو که لایک و کامنت بیشتری دریافت کردن رو تو رتبه های بالا تری قرار میده. تعداد کامنت‌ها از جمله مهم‌ ترین عواملی هستن که روی رتبه ‌بندی یک پست اثر میزارن. چون که کامنت گرفتن به معنای این موضوع هست که شما با مخاطب تعامل بالایی دارین.
اگر پست‌های شما توجه افراد رو جلب کنه، اون ها برای شما کامنت میزارن و هر چقدر هم که افراد بیشتری برای شما کامنت بزارن، احتمال اینکه پست شما تو Explore نشون داده بشه بیشتر میشه. اون وقت اونایی که فالورای شما هم نیستن میتونن شما رو ببینن و دنبال کنن.

#4 اینستاگرام در یک نگاه : ویو اینستاگرام

یک ویو در واقع همون بازدیدی هست از طرف هر کاربر صورت میگیره. یعنی هر فردی که پست یا استوری شما رو ببینه یک ویو برای شما ثبت میشه. این ویو به شما کمک می کنه تا تشخیص بدین که کدوم از پست ها یا استوری هاتون جذاب تر بوده و توجه کاربرای بیشتری رو جلب کرده. هر چه نظر افراد بیشتری رو به پیج خودمون جلب کنیم، ویو اینستاگرام ما بیشتر میشه و می تونیم تبلیغات مارک ها و محصولات رو به عهده بگیریم و از این راه درآمدزایی کنیم. در زیر به طور خلاصه شما را با چند مورد برای افزایش استوری آشنا می کنیم.

  • استفاده بهینه از استوری
  • استفاده از هشتگ #
  • برنامه ریزی برای انتشار پست ها
  • خلاقیت

#5 اینستاگرام در یک نگاه : IGTV

در واقع IGTV یکی از جدید ترین قابلیت های اینستاگرامه که به کمک اون میشه به راحتی فیلم های بلند رو ببینیم یا در صورت اشتراک گذاری، فیلم های خودمون رو با زمان بندی 15 ثانیه تا 10 دقیقه، به اشتراک بزاریم. اما پیج های بزرگتر و مشهور تر، می تونن فیلم هایی با حداکثر زمان 60 دقیقه رو از طریق مرورگر وب بارگذاری کنن. دنبال کننده ها هم می تونن فیلم های مورد علاقه خودشون رو به راحتی تو IGTV ببینند و اصلا نیازی ندارن که برای دیدن فیلم به شبکه های مجازی دیگه، مثل یوتیوب برن.

اینستاگرام در یک نگاه

#6 اینستاگرام در یک نگاه : افزونه های اینستاگرام

اینستاگرام ابزارک ها یا همون افزونه های فوق العاده ای رو راه اندازی کرده که باعث راحت تر شدن کار تولید کننده های محتوا تو اینستاگرام شد. جالبه بدونید که هر کدوم از افزونه ها، قابلیت ها و ویژگی های خاص خودشون رو دارن.
حتی با به روزرسانی افزونه ها در وردپرس اینستاگرام، می توانید کارهای بیشتری را انجام دهید. مثلا می توانید از فیلترهای بیشتری برای انتشار تصاویرتان در سایت استفاده کنید.

#7 اینستاگرام در یک نگاه : لایو اینستاگرام

لایو اینستاگرام یکی از قسمت های باحال اینستاگرامه. شما می تونید به صورت زنده و در آن واحد با فالوور های خودتون حرف بزنید. تازه حتی می تونید با دوستاتون لایو دو نفره هم داشته باشین و هر لحظه ای رو که دوست دارین با دنبال کننده های خودتون در میون بزارید.

اینستاگرام در یک نگاه

کلام آخر

امیدواریم که از مقاله بالا خوشتون اومده باشه و به جواب سوالی که می خواستید رسیده باشید. ما سعی کردیم امروز تو این مقاله شما رو با کلیت اینستاگرام و برخی از ابزار های مهم اون آشنا کنیم و در واقع با بررسی اینستاگرام در یک نگاه خدمتتون باشیم. اگه انتقاد یا پیشنهادی دارید، خوشحال میشیم اون ها رو زیر این مقاله برای ما کامنت کنید.