مقدمه

بازدید صفحه اینستاگرام : توی دنیای مجازی، کسب و کارها بر اساس دیده شدن ها و توجهات کاربران رونق میگیرن. اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست و این مهم بسته به دیدن شدن فعالیت های شما توسط کاربران، بالا و پایین میشه. اگه که یک صفحه تجاری توی اینستاگرام دارین، کلمه “بازدید” یا معادل انگلیسی اون ویو (view) رو بارها توی صفحه خودتون دیدین. همونطور که از اسم اون مشخصه ویو پیج به معنی تعداد دفعاتیه که یه محتوا توسط کاربرا دیده میشه.

بازدید صفحه اینستاگرام

توی این مقاله میخوایم به بررسی مطالبی بپردازیم که ضمن افزایش بازدید صفحه اینستاگرامتون، به دانش و درک بهترتون نسبت به فضایی که میخواین توی اون فعالیت کنین خیلی کمک می کنه. اگه شما میخواین خودتونو توی اینستاگرام به یه برند تبدیل کنین نباید از هیچ نکته ای به سادگی عبور کنین. همه ی اطلاعات موجود توی این مقاله حاصل تجربیات تیم ما در کندو پنل هستش که این تجربیات رو در اختیار شما قرار میدیم.

راهنمای کامل افزایش ویو پیج در اینستاگرام

برای اینکه بدونید بازدید صفحه ی خودتون رو به چه نحوی افزایش بدین، ابتدا باید با چند مفهوم مهم آشنا بشین:

  1. Reach
  2. Impression
  3. Profile visits

این سه فاکتور مهم توسط اینستاگرام  برای صفحات تجاری ارائه داده شده. آماری که تحت این سه عامل ارائه داده میشن، برا هر صفحه و برای هر پست به صورت جداگانه وجود داره. شما حتما ابتدا باید با استفاده از این عوامل اوضاع فعلی صفحه خودتون رو بسنجین. توی قسمت بعد تکنیک هایی رو برای افزایش بازدید توی اینستاگرام بهتون ارائه میدیم.

بازدید صفحه اینستاگرام

آنالیز پیج اینستاگرام

در ادامه شیوه آنالیز و بررسی صفحه را باهم مرور می کنیم.

وضعیت بازدید صفحه اینستاگرام من در حال حاضر چگونه است؟

طبق دستورالعمل کوتاهی که توی ادامه اونو برا شما توضیح میدیم مقدار موجود برای سه عامل گفته شده توی بند قبلی رو میخوایم پیدا کنیم.

  • برای این کار کافیه که توی صفحه اول روی گزینه insight کلیک کنید، و اگه اینستاگرام شما به آخرین نسخه موجود اپدیت نیست، insight رو می توانید توی منوی کنار صفحتون پیدا کنین.
  • بعدش بر روی گزینه activity کلیک کنید. در قسمت اول یعنی Discovery با دو کلمه ی Reach  و Impression مواجه میشین.

حالا به تفکیک ما برای شما میگیم که این ریچ و ایمپرشن دقیقا چیه. با ما همراه باشین.

Reach چیست؟

Reach بیانگر مجموع شمار اکانت هایی هستش که پست های شما رو بازدید کردن. توی این عامل مجموع تعداد بازدید های یه صفحه، یه بار حساب میشن. یعنی اگه یه اکانت چند بار هم به صفحه شما سر بزنه در مجموع تاثیری بیشتر از یه بار برای شما نداره.

Impression چیست؟

Impression هم بیانگر شمار اکانت هایی هستش که از پست های شما دیدن کردن. با این تفاوت که اگر کاربران دفعات بیشتری از صفحه تون دیدن کنن، به مجموع کل افزوده میشه. به همین دلیله که impression از نظر عددی مقدار بزرگتری نسبت به Reach داره.

نکته مهم

اعدادی که توی این بخش میبینین توی بازه‌ی یک هفته‌ای محاسبه میشن. علاوه بر این ها، طبق ادعای اینستاگرام این اعداد تخمینی هستن. اما به طوری کلی برای افزایش بازدید اینستاگرام، باید به این ارقام استناد کنیم.  اگه از این قسمت کمی پایین‌تر برین، توی بخش Interaction عبارت profile visits پیش روتون قرار می گیره. همونطور که از اسم اون مشخصه، این رقم بیانگر تعدادیه که از پروفایلتون توی صفحه ی اصلی بازدید کردن.

view insight چیست؟

همونطور که گفتیم این سه عامل در ازای هر پست پیج شما هم محاسبه میشن. برای دیدن این آمار به ازای هر پست دو راه در مقابل شماست.

  1. راه اول این که شما با لمس کردن یکی از گزینه های زیر پست باعث میشین که کشویی باز بشه. اونو سمت بالا بکشین و اعداد توضیح داده شده رو توی این قسمت ببینین.
  2. راه دوم اینه که دوباره به بخش insight برین و این بار توی گزینه content روی see all کلیک کنین. در کشوی بالای صفحه میتونین مقادیر reach و Impression رو در ازای هر پست ببینین.

پس تا به اینجا سه عدد رو داریم که نشون میدن وضعیت فعلی ما چطوریه و برنامه ریزی های ما برای افزایش اونا باید توی چه راستایی باشن.

6 روش افزایش بازدید صفحه اینستاگرام

توی قسمت بالا سه عامل بسیار مهم رو بررسی کردیم. احتمالا متوجه شدین که این سه عامل با وجود تفاوت هایی که در مقدارشون وجود داره، توی یک راستا قرار دارن. توی ادامه با بررسی 6 راه و روش افزایش مقادیر این فاکتورها بحث رو ادامه میدیم.

کافیه که یکم با الگوریتم های جدید توی اینستاگرام آشنا بشین، اونوقت خواهید دونست که اینستاگرام پست های شما رو بر اساس علاقه مندی دنبال کننده هاتون دسته بندی میکنه.

حتی توی مواردی ممکنه پست های شما به خیلی از فالوورها تونم نشون نده. این موضوع، موضوعی خیلی مهمه و شما نمی تونین صرفا تمرکزتون رو روی شمار دنبال کننده هاتون بزارین. شما باید سعی کنید فالوورهایی رو که دارین رو به سمت خودتون جذب کنید و باعث بشین که اونا روی شما و محتواتون حساب ویژه ای رو باز کنن. حالا بیاین تا بررسی کنیم که چه روش های طبیعی ای برای افزایش بازدید پست های اینستایی به صورت قطعی وجود داره.

1#_ افزایش بازدید صفحه اینستاگرام : انتخاب بهترین وقت برای انتشار پست برای افزایش ویو پیج

شما باید وقتی اقدام به انتشار پست هاتون کنین که اغلب دنبال کننده هاتون توی اینستاگرام فعال باشن. شما به راحتی میتونین با یه آزمون و خطای ساده به این مهم برسین که چه وقتی کاربرای شما فعال تر هستن. شما باید در ابتدای انتشار پست توجه افراد بیشتری رو به سمت خودتون جلب کنید. پس سعی کنید به بهترین نحو ممکن این کارو انجام بدین.

2#_ افزایش بازدید صفحه اینستاگرام : انتشار ویدئو بیشتر از عکس به افزایش ویو پیج کمک می کند

ویدیو ها علیرغم اینکه لایک های کمتری رو به سمت خودشون میکشن، در حالت کلی توجه بیشتری به اونا میشه. اگه توجه هم کرده باشین ویدیو ها کامنت های بیشتر رو دریافت میکنن. حالا علت این موضوع باعث میشه که ما به یه حوزه روانشناسی بخواهیم ورود کنیم که این کارو برای یه وقت بهتر میذاریم. کامنت ها از این نظر مهم تر هستن که اینستاگرام به راحتی میتونه درک کنه که این محتوا اونقدری ارزشمند بوده که کاربرانش تصمیم گرفتن وقتی صرف کنن و بعد از توجه کافی به اون محتوا براش کامنت بزارن. با اعلام خود اینستاگرام متوسط مدت زمانی که از ویدیو ها بازدید میشه 45 درصد افزایش یافته. از این رو اگه غالب پست های شما ویدئویی باشه در نهایت ویو  بیشتری در صفحه ی اینستاگرامتون خواهین داشت.

3#_ افزایش بازدید صفحه اینستاگرام : افزایش تعامل با کاربران

باید تا الان فهمیده باشین که هدف نهایی ما جذب مخاطب بیشتر از محتوای تولید شده هستش و اون وقته که برای مصارف متفاوت میتونیم با مخاطبامون تعامل کنیم. افزایش تعامل با مخاطب از شروط خیلی مهمه کاره. روش های تعاملی زیادی برای این کار وجود داره. خود مخاطب ها هم همیشه برای برقراری ارتباط با ادمین پیج همیشه ذوق زده و پیش قدم هستن. پس شما حتما باید از این فرصت استفاده کنین. به این صورت که از کاربرا بخواین به نحوی برای پست های شما کامنت بگذارن. این کار میتونه با طراحی یک کمپین، یک مسابقه و حتی پرسیدن یک سوال از مخاطب صورت بگیره.

4#_ افزایش بازدید صفحه اینستاگرام : استفاده از محتوای تهیه شده توسط کاربران

این موضوع برای کاربرا خیلی جذابه که شما ازشون بخواین تا برای شما تولید محتوا کنن و شما از محتوای اونا توی پیجتون استفاده کنین. محتوای تولید شده توسط مخاطب می تواند صدا،‌ تصویر، نوشته و ویدئو باشه. با انتشار محتوای کاربرا اونا بیشتر ترغیب میشن تا پست ها و ویدیو های منتشر شده ی شما رو برای مخاطب هاشون بفرستن. این خودش یه روش طبیعیه که بازدید غیر فالورها از صفحه ی شما بیشتر بشه و در نهایت باعث افزایش بازدید توی اینستاگرام شما بشه.

5#_ افزایش بازدید صفحه اینستاگرام : استفاده ی درست و بهینه از استوری های اینستاگرام برای بازدید صفحه

برای به دام انداختن افراد و فالوور ها و غیر فالوور ها، استوری اینستاگرام یکی از بهترین روش های ممکنه. چرا که میتونه با استفاده از امکاناتی که برای شما فراهم میکنه مثل هشتگ ها و تگ ها به راحتی این عمل رو انجام بده. با این کار افرادی خارج از صفحه ی شما هم ممکنه به محتوای استوری شما جذب بشن. از این طریق بازدید از صفحه ی اینستاگرامتون افزایش پیدا میکنه. از طرفی محتوای جذاب توی استوری باعث میشه فالورهای خودتون هم پیگیر استوری های شما بشن. در صورت افزایش تعامل کاربرای صفحه شما از طریق استوری، این امکان رو فراهم میاره تا بازدید از پیج شما بالاتر بره و در نهایت باعث افزایش بازده صفحه شما میشه.

6#_ افزایش بازدید صفحه اینستاگرام : استفاده ی صحیح از دیگر شبکه های اجتماعی برای افزایش ویو پیج

چه اشکالی داره که اگه مخاطب هایی رو توی سایر شبکه های اجتماعی دارین اونارو به صفحه ی اینستاگرام خودتون هم هدایت کنید؟ این کار یکی از بهترین راه های ممکنه. مثلا اگه شما ادمین یه کانال تلگرامی هستین بیاین زیر هر عکسی که منتشر میکنین آدرس اینستاگرامتون رو بذارین.

بازدید صفحه اینستاگرام

کلام کندو پنل

ما توی مقاله ی بالا ارزشمندترین مواردی که میتونین برای رشد پیج تجاری خودتون استفاده کنین رو براتون ارائه دادیم. امیدواریم تا با اعمال این چنین موارد برای پیجتون بتونین که به اهداف دلخواهتون توی اینستاگرام برسین. ما توی کندو پنل همواره حامی شما هستیم تا بهتون کمک کنیم که با صرف کمترین انرژی ممکن به اهدافتون برسین. از همین رو اگه میخواین کسب و کاری رو به رشدی توی فضای اینستاگرام داشته باشین، ما توی مجموعه مقالات کندو پنل مسیر رو برای شما روشن کردیم. شما میتونین برای مطالعه و پیشرفت در اینستاگرام به  مقالات ما رو بیارین.