مقدمه

شما احتمالاً تا حالا از شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و غیره استفاده کردید و هر خواسته و نیازی رو که داشتید از طریق اون ها برطرف کردید. مردم به رسانه های اجتماعی، علاقه زیادی دارن و خیلی از اون ها استفاده میکنن چون که شبکه های اجتماعی مزایای فوق العاده ای دارن که این روز کار خیلی از ما ها رو تو زمینه های مختلفی مثل ارتباط سازی، درآمدزایی و بازاریابی راحت تر کرده. ما تو این مقاله شما رو با مزایای شبکه های اجتماعی آشنا می کنیم، پس بهتره باهامون در ادامه مطالب همراه باشین.

شبکه های اجتماعی

مردم همیشه دنبال راه هایی برای ارتباط برقرار کردن با همدیگه بوده و هستن. و تو این عصر دیجیتالی، مردم راه هایی رو برای ارتباطات اجتماعی خودشون توی اینترنت پیدا کردن که با اومدن سیستم عامل ها و برنامه های شبکه های اجتماعی زیادی، این کار امکان پذیر شده.

انواع مختلف شبکه های اجتماعی

همونطور که می دونید مزایای شبکه های اجتماعی زیاده، اما می خوایم شما رو با چند تا از بهترین شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

فیسبوک

این سایت بزرگ ترین و پر کاربرد ترین سایت شبکه اجتماعی تو جهانه. و شاید اولین سایتی بود که بیشتر از 1 میلیارد حساب کاربری تو اون شکل گرفت.

  • توی فیسبوک به راحتی می تونیم با دوستان و اقوام خودمون ارتباط داشته باشیم
  • همچنین خرید های خودمون رو تو این سایت انجام بدیم 
  • به درآمدزایی هم فکر کنیم و می تونیم مارک و محصولات خودتون رو تبلیغ کنیم.

مزایای شبکه های مجازی

واتساپ

درسته که خیلی دیرتر از فیس بوک به میدون اومد، اما تونست نظر میلیون ها آدم تو سراسر جهان رو به خودش جلب کنه. مردم تو اون به راحتی می تونستن از طریق گروه ها و چت های شخصی با هم ارتباط داشته باشن. تازه اولین شبکه مجازی که قابلیت تماس تلفنی رو به اپلیکیشن خودش اضافه کرد ، واتساپ بود.

اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یه برنامه فوق العاده تو شبکه های مجازی راه اندازی شد که اشتراک عکس و فیلم رو راحت می کرد. تازه این برنامه کمک می کرد تا با دوربین تلفن هم بهترین لحظات زندگی خودمون رو ثبت کنیم و حتی اون ها رو به کارهای هنری تبدیل کنیم.

توییتر

این سایت به شما کمک می کنه تا پیام هاتون رو که البته تعداد کاراکتر کمی (حداکثر 280) دارن، تو اون منتشر کنین.

10 مزایای شبکه های اجتماعی

اینجا میخوایم با همدیگه 10 تا از بهترین مزایای شبکه های اجتماعی رو مرور کنیم.

#1 مزایای شبکه های اجتماعی : برقراری ارتباط جهانی

گاهی اوقات به شبکه های اجتماعی، “شبکه های ارتباطی” هم میگن، چون که به سازمان ها و آدم ها کمک میکنه تا به راحتی با هر جایی که می خوان ارتباط برقرار کنن و حتی به صورت آنلاین اطلاعات و ایده های خودشون رو به اشتراک بزارن.

#2 مزایای شبکه های اجتماعی : توانایی اشتراک رسانه هایی چون عکس، فیلم ها و سایر

شبکه های اجتماعی به مردم و مارک ها این امکان رو میده که رسانه های خودشون رو مثل عکس و ویدئو رو به صورت آنلاین به اشتراک بذارن. حتی یکی از چیز هایی که باعث تفاوت بین شبکه های مجازی میشه، نحوه اشتراک گذاری اون هاست. چون که اشتراک گذاری رسانه ها از بزرگترین مزایای شبکه های اجتماعی محسوب میشه.

#3 مزایای شبکه های اجتماعی : آگاهی از اخبار و اشتراک گذاری ایده ها

ما این روزا از طریق شبکه های مجازی، دیگه نیازی به نشستن پای اخبار یا تلویزیون نداریم. چون که قبل از اینکه اون خبر توی اخبار پخش بشه، به وسیله شبکه های مجازی اون رو دیدیم.

مزایای شبکه های مجازی

#4 مزایای شبکه های اجتماعی : ذخیره و اشتراک گذاری محتوا های جدید

خیلی از کاربرایی که از شبکه های مجازی استفاده می کنن به این دلیله که علاقه زیادی به دیدن رسانه ها و محتوا های جدید دارن یا بعد از اونا رو ذخیره می کنن یا برای هم دیگه می فرستن. بقیه افراد هم این موضوع رو می دونن و سعی می کنن که کانال هایی رو برای تولید محتوا ایجاد کنن و از اون ها پول در بیارن.

#5 مزایای شبکه های اجتماعی : پیدا کردن کسب و کار جدید

شاید باورتون نشه ولی امروزه پردرآمد ترین شغل های جهان از طریق شبکه های اجتماعی هست و به کمک اون ها میشه به هدف های بزرگی رسید. مثلا شما می تونین صفحه های خودتون رو رشد بدین تا مارک ها از شما بخوان محصولشون رو تبلیغ کنید.

#6 مزایای شبکه های اجتماعی : انتشار محتوا وبلاگ نویسی به صورت آنلاین

بازاریابی از طریق تولید محتوا می تونه روشی بسیار موثر برای تعامل با مخاطب ها و ایجاد برند شما بشه. شبکه های وبلاگ نویسی و انتشاراتی ابزارهایی رو برای انتشار آنلاین مطالب در اختیار افراد و برندها قرار میدن. از این ابزار ها می تونیم به سیستم عامل های وبلاگ نویسی سنتی مثل WordPress و Blogger اشاره کنیم.
یک وبلاگ فقط به افزایش تولید محتوای شما کمک نمی کنه، بلکه می تونه به برند شدن جایگاه شما هم کمک کنه.

#7 مزایای شبکه های اجتماعی : خرید آنلاین از شبکه های اجتماعی

مارک ها می تونن از طریق شبکه های اجتماعی، زمینه ای ایجاد کنن تا محصولات خودشون رو بیشتر از قبل به فروش برسونن. این کار می تونه تبلیغ از طریق تبلیغ اینفلوئنسر ها یا کانال های مخصوص خرید باشه.

#8 مزایای شبکه های اجتماعی : دنبال کردن علایق و سرگرمی ها

یکی دیگه از مزایای شبکه های مجازی اینه که خیلی از ما ها خودمون رو تو اون ها سرگرم می کنیم یا اوقات فراغت خودمون رو تو شبکه های مجازی می گذرونیم. حالا یا عده ای عکس های افراد مورد علاقه خودشون رو دنبال می کنن یا خودشون رو با دیدن فیلم های مختلف (مثلا توی اینستاگرام یا یوتیوب) مشغول می کنن.

مزایای شبکه های مجازی 

کلام آخر مقاله بالا راضی باشین و اطلاعاتی که می خواستین رو بدست آورده باشین. ما تو مقاله بالا شما رو با انواع مزایای شبکه های مجازی آشنا کردیم و هر کدوم از اون ها رو براتون بررسی کردیم. همچنین در صورتی که بخواین با هر یک از این شبکه های مجازی کار کنین، می تونین روی ما حساب ویژه ای باز کنین. کافیه به محصولات ما سر بزنین. در صورت انتقاد یا پیشنهادی، خوشحال میشیم در زیر این مقاله برای ما کامنت بزارین.