مقدمه

بی شک یکی از پر مخاطب ترین شبکه های پیام رسان اجتماعی کشورمون تلگرامِ. بیشتر افرادی که تلفن هوشمند دارند از تلگرام استفاده می کنن. تمام اینا به خاطر اینه که این برنامه قابلیت های زیادی رو داره که ما کاربرا رو به خودش جذب کرده و فرصت های زیادی رو به ما هدیه میده تا با اون ها بتونیم درامد کسب کنیم. شاید خیلی از شما فکر کنین که کسب درآمد فقط از راه کانال هایی با عضو های هزارتاییه، اما واقعا این طوری نیست. در ادامه مطلب شما رو با ۶ ایده ناب برای کسب ‌و‌ کار در تلگرام آشنا می کنیم، پس با ما همراه بمونید.

چگونه از طریق تلگرام کسب درآمد کنیم؟

درآمد تو تلگرام تا حد زیادی به تخصص و علاقه شما بستگی داره. خیلی از کسایی که میخوان وارد این راه بشن، یه جوری سخت ترین راه رو انتخاب می کنن. مسیر سخت اونجاست که شما کانالی رو درست کنین و باید منتظر بمونید تا اعضای این کانال بالا بره. این کار، کاریه که خیلی زمان گیر و هزینه بره. دقیقا این کار مثل سایت هایی که تنها سرمایه شون همون بازدید کننده هاشونن، پس مجبورن روز به روز به سایت هاشون سر بزنن و اون رو بروز کنن. اما این جا باید بهتون بگم که شما برای کانالی که میخواید اونو رشدش بدین، باید تمرکزتون رو روی موضوع خاصی بزارید. یعنی با متمرکز شدن روی قشر خاصی، خدماتی رو به اونا ارائه بدین.

کسب ‌و‌ کار در تلگرام

6 ایده ناب برای شروع کسب درآمد در تلگرام

اصلا مهم نیست که چه قدر ایده شما نو و جدید باشه. با ایده های تکراری هم می تونیم کسب و کار تلگرامی خودمون رو شروع کنیم. نکته مهم اینه که تو هیچ کدوم از ایده ها نیاز نیست که الا، و حتما اعضای کانال خودمون رو چند ده هزارتایی بکنیم تا از طریق اون ها بتونیم کسب درآمد کنیم. چون اصلا قرار نیست با تبلیغ کردن تو کانال به درآمد زایی برسیم.

نکات بسیار مهم

شما نباید تو مسیر اولیه کانال خودتون به دنبال کسب درآمد باشین. چون که باید اولش به دنبال جذب اعضا باشین.

بهترین انتخاب تو اول راه اینکه خدمات رایگان رو به همه ارائه بدیم.

نگرانی شما از این موضوع که فلان سایت هم تو زمینه تخصصی شما فعالیت می کنه، بی مورده. فراموش نکنین که امروزه کاربران موبایل بیشتر از کاربران دستگاه های دیگه هستن. به خاطر همین کسی که فقط از تلگرام استفاده می کنه هیچ وقت برای رفع نیازش به وب سایت مراجعه نمی کنه. پس هدف ما باید کاربران تلگرامی باشه چون که تعدادشون زیاده.

#1 کسب ‌و‌ کار در تلگرام : برای متخصصین رزومه سازی کنید

تو این ایده کانال شما باید جایی برای افراد متخصص باشه. هر کس که تو هر زمینه ای تخصص داره باید رزومه خودش رو تو کانال شما ثبت کنه. از اطلاعات فردی گرفته تا تخصص ها و نمونه کارهای که تا حالا انجام داده. با این کار هر شخصی که به متخصصی نیاز داره می تونه از طریق کانال شما اون رو پیدا کنه.
نکته مهم اینه که رزومه هر متخصصی رو باید با هشتگ مربوط به خودش قرار بدیم. مثلا هشتگ # طراحی سایت برای کسایی که طراحی سایت انجام میدن. هر شخصی با جست و جوی این هشتگ می تونه طراحان سایتی رو که تو کانال شما هستند رو پیدا کنه.

مدل درآمد زایی این ایده هم به این شکل که.

  • هم می تونین برای نشون دادن هر رزومه از افراد متخص هزینه دریافت کنین
  • یا اینکه همه رزومه ها رو به صورت رایگان ولی نه به صورت کامل تو کانال خودتون قرار بدین.

#2 کسب ‌و‌ کار در تلگرام : کانالی برای فروش خلاصه کتاب های صوتی

باید بدونین که خیلی از افراد به اندازه علاقه ای که به خونون کتاب دارن حوصله مطالعه اون رو ندارن. شما می تونین از این اتفاق نهایت استفاده را ببرید. پس شما می تونین با استفاده از راه اندازی یک کانال، این محتوا های صوتی رو تولید کنین. البته برای شروع پیشنهاد می کنم از خلاصه کردن کتاب های معروف و پرفروش حوزه های کاری مختلف استفاده کنین. مثلا 5 تا از کتاب های پر فروش برایان تریسی که در حوزه موفقیت و کسب و کاره رو به صورت خلاصه به شکل ترک صوتی در بیارید.

کسب ‌و‌ کار در تلگرام

#3 کسب ‌و‌ کار در تلگرام : کانال نیازمندی های بومی راه اندازی کنید

کلا کانال های که به صورت بومی فعالیت می کنن خیلی خوب و هدفمند هستن. فرض کنین دارین دنبال کسی می گردین که تو شهر خودتون زندگی میکنه و میخواید از اون به عنوان نیروی کار تو کسب و کار خودتون استفاده کنید. حالا اگه کانالی تو تلگرام باشه که افراد کارگر سطح شهر رو معرفی کنه، آیا سراغش نمی رید؟

تو این ایده باید اول کانالی راه بندازین و آگهی نیازمندی های شهر خودتون رو تو اون قرار بدین. 

تازه بهترین راه برای کسایی که میخوان کسب و کارشون رو به اهالی شهر خودشون معرفی کنند، تبلیغ کردن تو کانال های تلگرامی بومیِ خودشون هست. مثلا هیچ وقت کسی که دنبال یک پیک موتوری تو شهر بوشهر می گرده، نمیتونه تو یه شهر دیگه دنبال نیروی کار بگرده.

#4 کسب ‌و‌ کار در تلگرام : کانال ادمین یاب راه اندازی کنید

شما می تونین برای کانال هایی که به صورت روزانه به دنبال افرادی که برای آن ها تولید محتوا کنن، ادمین پیدا کنید. در کانال شما هر کسی که توانایی تولید محتوا برای کانال های تلگرامی را دارد می تونه خودش رو معرفی کنه. البته کانال شما باید افراد حرفه ای و تولید کنندگان واقعی محتوا رو معرفی کنه.

#5 کسب ‌و‌ کار در تلگرام : کانال آموزشی راه اندازی کنید

امروزه تلگرام حرف اول امور آموزشی رو می زنه. این بحث یکی از پولساز ترین حوزه های کاری اینترنته. کانال های آموزشی ای که به صورت حرفه ای یک موضوع خاص رو آموزش میدن، خیلی کَمَن. به عنوان مثال کانالی که آشپزی رو به خوبی آموزشه بده، کمه. اگر هم باشه بیشتر آموزش ها به صورت متنی هست.
کاری که شما باید انجام بدین اینه که آموزش های خاصی رو بسازید و تولید کنید. جوری که نیاز اصلی مخاطبان خودتون رو بر طرف کنین. موضوع کانال آموزشی شما میتونه به علاقه و تخصص شما بستگی داشته باشه ولی در کل هیچ فرقی نمی کنه که کانال شما چه چیزی رو آموزش میده.

#6 کسب ‌و‌ کار در تلگرام : راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلگرام

یکی از بهترین انتخاب های شما می تونه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی تو تلگرام باشه. شما می تونین با استفاده از یک برند سازی ساده برای محصول خودتون به راحتی درآمد کسب کنین. نکته مهم تو ایجاد فروشگاه داخل تلگرام اینه که برای جذب مشتری ها باید حتما محتوا های خوبی تولید کنین. اصلا بدون تولید محتوا نمی تونین از این ایده به کسب درآمد برسین. خیلی خوبه اگه بتونین لوگوی برندتون رو روی محصولات توی تلگرامتون، قرار بدید.

 کسب ‌و‌ کار در تلگرام

کلام آخر

در مقاله بالا 6 ایده عالی جهت کسب درآمد توی تلگرام رو خدمتتون گفتیم. این روشهای به شما کمک می کنه دیگه محدود به یه شکل فعالیت نباشین. همچنین برای بالا بردن ممبر های کانال خودتون و برای رسیدن به سود بیشتر، بهتون پیشنهاد میدیم که به فکر خرید ممبر های تلگرامی باشید. ما تو  کندو پنل این موارد رو براتون فراهم کردیم. برای اطلاع بیشتر باهامون در ارتباط باشین. در ضمن اسباب خوشحالی ماست که از نظرات و پیشنهادات شما بهره مند شویم.