مقدمه

لایو اینستاگرام یکی از جذابیت های برنامه اینستاگرامه. شما می تونید زنده و تو لحظه با فالوور های خودتون صحبت کنین، تازه حتی می تونین لایو دو نفره هم داشته باشین و هر لحظه ای از زندگی تون رو که دوست دارین با دنبال کننده های خودتون در میون بذارید. لایو اینستاگرام تنظیماتی هم داره که باید یاد بگیرین. و اگه می خواین ویو لایوتون تو اینستاگرام بیشتر بشه باید کارایی رو از قبل انجام بدین و بدونین که چه طوری کار کنین تا تو لایو ویو بالایی داشته باشین. ما تو این مقاله می خوایم اطلاعات کافی رو در مورد ویو لایو اینستگرام در اختیارتون قرار بدیم پس بهتره در ادامه مقاله باهامون همراه باشین.

لایو اینستاگرام چه کاربردهایی دارد؟

نوع فعالیت شما تو اینستاگرام نشون میده که چه طوری میتونین از لایو اینستاگرام استفاده کنین. مثلاٌ اگه کسب ‌و ‌کاری دارین، برای اینکه بتونین محصول جدید خودتون رو معرفی کنین می تونین لایو بگیرین و برای مشتری ها محصول های خودتون رو نشون بدین و درباره اونا توضیح بدین و همینطور مشتری های بیشتری رو پیدا کنین تا ویو لایو اینستگرام شما بالا بره. یا می‌تونین از آموزش، تولید محصولاتتون و یا هر فعالیت دیگه ای که می کنین لایو بگیرین؛

مثلا پیج اینستاگرامی شبکه های تلویزیونی مثل عصر جدید، نیم ساعت قبل از اینکه برنامه شروع بشه، از کار هایی که دست اندرکارا تو پشت صحنه انجام میدن به صورت زنده فیلم می گیره و باعث میشه همه اونا رو ببینن. این موضوع هم باعث این میشه که مخاطبا بتونن رابطه خوبی با برنامه برقرار کنن و تازه باعث زیاد تر شدن ویو لایو هم برای مخاطبا هم می شه.

نحوه استفاده از لایو اینستاگرام

لایو شما تو بالای صفحه و کامنت‌های ارسالی تو پایین صفحه برای فالوور هاتون ارسال میشه. اگه داخل لایو میخواین نظر بدین می تونین گزینه کامنت رو انتخاب کنین و اگه میخواین داخل لایو خودتون کاری کنین که کامنتی رو همه بتونن ببینن، خیلی راحت می تونین گزینه کامنت رو بگیرید و نگه دارین تا گزینه pin برای شما بیاد بالا. شما می تونین این دکمه رو بزنید و اون کامنت رو پایین لایو خودتون برچسب کنید تا همه بتونن اون رو ببینن. تازه لازم نیست که کامنت فقط کامنت خودتون باشه، کامنت فالوور هاتون رو هم می تونین برچسب بزنین.

ویو لایو اینستگرام

چگونه موجب افزایش ویو لایو خود شویم؟

برای بیشتر شدن ویو لایو ها موارد زیر رو رعایت کنین.

#1‌ ویو لایو اینستاگرام : پیدا کردن بهترین زمان برای لایو

برای اینکه بدونیم بهترین زمان برای لایو تو اینستا کی هست، باید تحقیق کنیم. آخه شما باید موقعی لایو بزارین که بیشتر فالور هاتون تو اینستا فعال باشن. شاید پیدا کردن این زمان یه ذره شما رو اذیت کنه. اما قطعا ارزشش رو داره موقع شروع لایو هاتون توجه خیلی ها رو به خودتون جلب کنین. این کار شما باعث میشه که لایو شما از طریق فالووراتون بیشتر برای هم دیگه ارسال بشه.
خود همین موضوع باعث میشه افراد دیگه ای هم بیان و لایو های شما رو ببینن و علاقه مند بشن. اگه می خواین تعداد ویو بالایی تو لایوتون داشته باشین این اولین موضوعیه که باید رعایت کنین.

#2‌ ویو لایو اینستاگرام : افزایش تعامل با مخاطب

همون طور که قطعا می دونین، هدف ما تو گرفتن ویو لایو اینستگرام اینکه افراد اون لایو رو برای هم دیگه ارسال کنن. در واقع اگه بخوایم تعداد ویو لایو خودمون رو زیاد کنیم باید تعامل بیشتری با مخاطبا داشته باشیم که این از شروط اصلیه این کاره. برای این کار روش های زیادی وجود داره. از طرفی مخاطبا هم علاقه زیادی دارن تا توی لایو ها نظر بدن و تعامل بیشتری داشته باشن. پس خیلی خوبه که از این فرصت استفاده کنین. طوری که لایو های جذابی رو برای پیدا کردن مخاطبای بیشتر برگزار کنین. برای این کار مثلا میتونین یه کمپین، مسابقه و حتی لایوی از پرسش و پاسخ طراحی کنید که با جایزه هم همراه باشه.

#3‌ ویو لایو اینستاگرام : استفاده از محتوای جذاب برای جذب مخاطب

کاربرا و فعالای اینستا خیلی دوس دارن که لایوی که می خوان ببینن تو حوزه مورد علاقه اونا باشه. پس بهتره برای اینکه علاقه مندی های افراد رو درک کنیم و اون ها رو از حوزه پیج خودمون مطلع کنیم. واسه همین موضوع بهترین کار اینه که اول پست ها و استوری هایی رو جذاب تری رو توی صفحه اینستگرام خودمون منتشر کنیم تا فالوور های زیادی رو پیدا کنیم و علایق اون ها رو بشناسیم. بعدا لایو هایی رو برگزار کنیم که اونا دوس دارن و تو اون لایو ها جوری اون ها رو مشتاق نگه داریم که پست های ما رو هم برای دوستانشون بفرستن. اگه این مورد رو رعایت کردین قطعا افراد بیشتری با دیدن پیام لایو شما، تو اون شرکت میکنن.

چگونه لایو اینستاگرام دو‌نفره بگذاریم؟

یکی از قابلیت‌های جدید برای بالا رفتن ویو اینستاگرام، لایو دو ‌نفرست. اگه می خواین یه لایو دو نفره داشته باشین، دو راه وجود دارد: برای این کار می‌تونین از یکی از دوستاتون دعوت کنین تا به لایو اینستاگرام شما اضافه بشه یا می تونین به یکی از دوستاتون که دارن لایو می گیرن درخواست بدین تا به لایو او اضافه بشین.

برای اضافه شدن به لایو، شما می تونین:

  1. گزینه درخواست (Request) رو تو لایو اینستاگرام لمس کنین.
  2. درخواست را ارسال کنین. (Send Request)
  3. اگه هم درخواستتون قبول شد، پیامی هم برای فالوور های شما ارسال میشه تا لایو شما رو ببینن.

نتیجه گیری

لایو اینستاگرام این روزا بین کاربرای اینستا خیلی کاربرد داره و به ابزاری برای کسب درآمد تو اینستاگرام تبدیل شده. موقع لایو گرفتن خوب حواستون باشه. چون که فالووراتون به صورت زنده دارن شما رو میبینن. و اگه میخواین کامنت لایو های شما باز باشه، ممکنه افرادی حرف های بی ادبانه بزنن، اگه این موارد رو دیدین بهتره کامنت های خودتونو ببندین.

ویو لایو اینستگرام

کلام اخر

امیدواریم که مقاله بالا مورد استفادتون قرار گرفته باشه. کل تلاش ما اینه که شما، اطلاعات بیشتری را نسبت به ویو لایو اینستاگرام بدست بیارین و همچنین چطوری ویو لایو های خودتون رو بیشتر کنین و لایو هایی جذاب با امپریشن بالا تو اینستاگرام داشته باشین. برای این کار ما تو مقاله بالا شما رو با 3 تکنیک برای زیاد کردن ویو لایو اینستاگرام آشنا کردیم. همچنین ما تو فروشگاه سوشال تهران کلی محصول داریم که به دید شدن شما و کسب کارتون رونق می ده. خیلی خوشحال میشیم اگه نظراتتون با ما در میون بزارین.